Logo

News

"W Pacanowie kozy kują..." - wycieczka klas II

21.05.2019

„W Pacanowie kozy kują...”

Uczniowie klas drugich postanowili przekonać się o tym na własne oczy.  We wtorek, 14 maja, wybrali się na wycieczkę do Europejskiego Centrum Bajki w Pacanowie. Miejscowość tę na całym świecie rozsławił Kornel Makuszyński w czterech księgach o sprytnym Koziołku Matołku.

Najpierw, po dość długiej podróży, rozruszaliśmy mięśnie podczas warsztatów animacyjnych. Gry i zabawy ruchowe wprawiły nas w świetny humor. Następnie,     w miejscowym kinie, obejrzeliśmy film animowany pt.: „Co w trawie piszczy?”,      w którym dobro zwyciężyło ze złem i okazało się, że bogactwo i władza nie są najważniejsze. Wiele dowiedzieliśmy się też o życiu i zwyczajach pszczół oraz innych owadów.

Następnym punktem programu było zwiedzanie interaktywnej wystawy Bajkowy Świat. Naszymi przewodnikami były różne postacie z bajek.  Już samo wejście do środka było bardzo ekscytujące, ponieważ należało przejść przez otwór do mysiej norki. Nagle znaleźliśmy się na dworcu kolejowym w Pacanowie, skąd zaczęła się magiczna wędrówka. Już na początku wyjaśniła się zagadka, czy w Pacanowie kozy kują. Wewnątrz Bajkowego Świata czekało na nas wiele postaci i rekwizytów z bajek, baśni, legend polskich i zagranicznych. Poruszaliśmy się po tajemniczych schodach, korytarzach i zakamarkach, jechaliśmy starym pociągiem, szukaliśmy klucza do furtki do tajemniczego ogrodu, przeciskaliśmy się przez otwór w pniu drzewa albo wypoczywaliśmy przez chwilę w kielichach kwiatów, zaglądaliśmy     do zaczarowanej studni pełnej węży, rozwiązywaliśmy zagadki związane z bajkami. Chwilą wytchnienia było obejrzenie kreskówki z serii „Bolek i Lolek” oraz „Koziołek Matołek”.  Fascynujące było przejście na drugą stronę lustra, gdzie czekały na nas szklane kule z baśniowymi postaciami z różnych krajów Europy.   Gdy zwiedzanie dobiegło końca, żal nam było opuszczać Bajkowy Świat.

Nie był to jednak koniec naszej wyprawy, ponieważ w drodze powrotnej wstąpiliśmy do Zagnańska, aby zobaczyć jedno z najstarszych drzew w Polsce - dąb Bartek. Ten potężny pomnik przyrody wzbudził w nas ogromny podziw.

Wycieczka dostarczyła nam wielu ciekawych wrażeń oraz wzbogaciła nas nowymi wiadomościami.

Dyrektor zaprasza

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.