Logo

POZYTYWNE NASTAWIENIE

 

 

KOCHANI!

    Stresujące myśli łatwo wkradają się do naszego umysłu.

A co jeśli stracę...? Co będzie, kiedy...?

    Komu z nas nie zdarzyło się tworzyć w głowie czarnych scenariuszy na temat przyszłości swojej lub bliskich?

 Obecna sytuacja, kiedy temat pandemii zajmuje nasze myśli, łatwo można wpaść w pułapkę negatywnych wyobrażeń o przyszłości, tworząc najgorsze scenariusze.

    Nadmierne zamartwianie się może wywołać uczucie niepokoju, napięcia mięśniowego, trudności z koncentracją, problemy ze snem. Niestety nadmierne koncentrowanie się na tym, co może się wydarzyć nie pomaga w rozwiązaniu problemu. Zajmuje tylko czas i energię, które można byłoby poświęcić na szukanie rozwiązań i działanie.

    Istotnymi negatywnymi skutkami zamartwiania się mogą być: problemy w relacjach, pogorszenie wyników w szkole, pracy, a nawet długoterminowe problemy ze zdrowiem.

    Problem zamartwiania się dotyka szczególnie ludzi wrażliwych emocjonalnie.

JAK PRZESTAĆ SIĘ MARTWIĆ NA ZAPAS?

Oto kilka wskazówek:

  • Możesz zrobić LISTĘ ZMARTWIEŃ

Sprawdź za jakiś czas (tydzień, miesiąc...) co się sprawdziło. Dobra wiadomość jest taka, że większość rzeczy, o które się martwimy nigdy się nie sprawdza.

  • ZAUFAJ SOBIE, osobistej zdolności radzenia sobie w trudnej sytuacji. Jesteś silny. Potrafisz radzić sobie...
  • W przewidywaniu przyszłości bierz pod uwagę KRÓTKIE TERMINY. Lepiej pomyśleć co będzie np. do świąt, a potem zobaczymy.
  • Możesz się martwić, nikt Ci nie zabrania, ale ogranicz to czasowo. Martw się 15 MINUT DZIENNIE. Wybierz stałą porę i miejsce. Nie rób tego po posiłku i przed snem. Wybierz neutralne miejsce, np. siedząc na krześle na środku pokoju. Nastaw zegarek. Martw się tylko wtedy. Jeśli w innym czasie będą wracały czarne myśli, mów do nich: Nie chcę się teraz tym zajmować, pomyślę o tym jutro... Sam poczujesz, kiedy już nie chcesz się martwić, albo wystarczy tylko 5 minut.
  • Dobrym sposobem na pozbycie się napięć i smutku jest RELAKSACJA przy muzyce. Znajdziesz dużo dobrej muzyki na Youtube. Możesz wyobrażać sobie wtedy przyjemne sytuacje, przenieść się w piękne miejsca... Polecam TRENINGI RELAKSACYJNE, np. Jacobsona lub Schultza.
  • MODLITWA, MEDYTACJA to też dobre sposoby, aby nie martwić się na zapas.
  • BĄDŹ AKTYWNY, ćwicz, tańcz - to pomaga
  • NIE JESTEŚ SAM - otwieraj się na ludzi. Szczere rozmowy z bliskimi są bezcenne.
  • ŚMIEJ SIĘ więcej. Już sam uśmiech sprawia, że Twój mózg dostaje " pozytywny sygnał ".  Pamiętaj, że dzięki POZYTYWNEMU NASTAWIENIU poradzisz sobie lepiej ze wszystkim.

Powyższe porady to moje osobiste refleksje oparte na wiedzy i doświadczeniu.

Jeśli Twój poziom zamartwiania jest bardzo wysoki i znacznie utrudnia
Ci funkcjonowanie nie bój się zwrócić po pomoc do psychologa, terapeuty lub lekarza.

Jestem do Twojej dyspozycji na grazynawieczorek777@gmail.com 

Napisz do mnie maila, jeśli potrzebujesz pomocy.

Zostańmy w domu!

Pozdrawiam jak zawsze  cieplutko i zdrowosmiley

Wasz pedagogsmiley

 

Wykorzystano: #żółtakartka - Beata Pawlikowska

Dyrektor zaprasza

mgr inż. Janina Wyszkowska

 

Publiczna Szkoła Podstawowa
im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego
ul.Szkolna 4 
26 - 420 Nowe Miasto nad Pilicą
tel./fax: 48 67 41 221
tel: 48 67 40 002 
e-mail:

specjw@box43.pl

 

Zobacz również

wersja językowa

Kalendarz

maj 2020
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Ni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Zegar

  • :
  • :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.