Logo

Pedagog

mgr Grażyna Wieczorek

Konsltacje z pedagogiem szkolnym mogą odbywać się drogą elektroniczną w godzinach ustalonych na bieżący rok szkolny  grazynawieczorek777@gmail.com

 

KOCHANI!

    Stresujące myśli łatwo wkradają się do naszego umysłu.

A co jeśli stracę...? Co będzie, kiedy...?

Komu z nas nie zdarzyło się tworzyć w głowie czarnych scenariuszy na temat przyszłości swojej lub bliskich?

   Obecna sytuacja, kiedy temat pandemii zajmuje nasze myśli, łatwo można wpaść w pułapkę negatywnych wyobrażeń o przyszłości, tworząc najgorsze scenariusze.

    Nadmierne zamartwianie się może wywołać uczucie niepokoju, napięcia mięśniowego, trudności z koncentracją, problemy ze snem. Niestety nadmierne koncentrowanie się na tym, co może się wydarzyć nie pomaga w rozwiązaniu problemu. Zajmuje tylko czas i energię, które można byłoby poświęcić na szukanie rozwiązań i działanie.

    Istotnymi negatywnymi skutkami zamartwiania się mogą być: problemy w relacjach, pogorszenie wyników w szkole, pracy, a nawet długoterminowe problemy ze zdrowiem.

    Problem zamartwiania się dotyka szczególnie ludzi wrażliwych emocjonalnie.

JAK PRZESTAĆ SIĘ MARTWIĆ NA ZAPAS?

Oto kilka wskazówek:

  • Możesz zrobić LISTĘ ZMARTWIEŃ. Sprawdź za jakiś czas (tydzień, miesiąc...) co się sprawdziło. Dobra wiadomość jest taka, że większość rzeczy, o które się martwimy nigdy się nie sprawdza. smiley
  • ZAUFAJ SOBIE, osobistej zdolności radzenia sobie w trudnej sytuacji. Jesteś silny. Potrafisz radzić sobie... yes
  • W przewidywaniu przyszłości bierz pod uwagę KRÓTKIE TERMINY. Lepiej pomyśleć co będzie np. do świąt, a potem zobaczymy. smiley
  • Możesz się martwić, nikt Ci nie zabrania, ale ogranicz to czasowo. Martw się 15 MINUT DZIENNIE. Wybierz stałą porę i miejsce. Nie rób tego po posiłku i przed snem. Wybierz neutralne miejsce, np. siedząc na krześle na środku pokoju. Nastaw zegarek. Martw się tylko wtedy. Jeśli w innym czasie będą wracały czarne myśli, mów do nich: Nie chcę się teraz tym zajmować, pomyślę o tym jutro... Sam poczujesz, kiedy już nie chcesz się martwić, albo wystarczy tylko 5 minut. cool
  • Dobrym sposobem na pozbycie się napięć i smutku jest RELAKSACJA przy muzyce. Znajdziesz dużo dobrej muzyki na Youtube. Możesz wyobrażać sobie wtedy przyjemne sytuacje, przenieść się w piękne miejsca... Polecam TRENINGI RELAKSACYJNE, np. Jacobsona lub Schultza.laugh
  • MODLITWA, MEDYTACJA to też dobre sposoby, aby nie martwić się na zapas. 
  • BĄDŹ AKTYWNY, ćwicz, tańcz - to pomaga.
  • NIE JESTEŚ SAM - otwieraj się na ludzi. Szczere rozmowy z bliskimi są bezcenne.
  • ŚMIEJ SIĘ więcej. Już sam uśmiech sprawia, że Twój mózg dostaje " pozytywny sygnał ". laughPamiętaj, że dzięki POZYTYWNEMU NASTAWIENIU poradzisz sobie lepiej ze wszystkim. 

Powyższe porady to moje osobiste refleksje oparte na wiedzy i doświadczeniu.

Jeśli Twój poziom zamartwiania jest bardzo wysoki i znacznie utrudnia Ci funkcjonowanie nie bój się zwrócić po pomoc do psychologa, terapeuty lub lekarza.

Jestem do Twojej dyspozycji na grazynawieczorek777@gmail.com 

Napisz do mnie maila, jeśli potrzebujesz pomocy.smiley

 

             ZOSTAŃMY W DOMU!

         Pozdrawiam jak zawsze cieplutko i zdrowo smileyheart

                                    Wasz pedagog

Wykorzystano: #żółtakartka - Beata Pawlikowska

 

***************************************************************************************************************

 
 

                                          Kochani!

      Zastanawiam się, czy dajemy WDZIĘCZNOŚCI właściwe miejsce w naszym życiu? Właśnie teraz, kiedy troski przytłaczają nas od wielu dni, warto poświęcić JEJ więcej czasu.

Każdy z nas, kiedy chwilę pomyśli, to stworzy własną listę rzeczy, spraw, osób, sytuacji, umiejętności itp., za które jest wdzięczny. smiley

Nie ważne czy losowi, światu, ludziom, Bogu... Jesteśmy przecież wdzięczni za tyle i tak wiele. 

Nawet w bardzo trudnej sytuacji, a tym bardziej wtedy, mamy za co dziękować. 

Poczucie WDZIĘCZNOŚCI wzmacnia nas, buduje, nastawia pozytywnie do siebie i innych. Łatwiej się wtedy żyje, stawiając czoło problemom. Znasz dobrze swoje uczucia, kiedy ktoś wyraża swoją wdzięczność mówiąc: 

                                                                                         Dobrze, że jesteś;

                                                                         Dziękuję, że mnie wysłuchałeś;

                                                                                            Dzięki za pomoc...

Czy słoneczny dzień sprawia, że masz ochotę śpiewać, skakać, śmiać się? 

To właśnie jest wdzięczność. Pozwólmy JEJ zamieszkać u nas - na stałe.

Zróbcie własną listę WDZIĘCZNOŚCI. Jestem przekonana, że to będzie dłuuuga lista - i bardzo dobrze. Postarajcie się o ładną oprawę tej listy i godne miejsce w Waszym domu. 

Ja oczywiście zrobię to samo. smiley

Zostańmy w domu i budujmy się wewnętrznie, będąc wdzięczni za tak wiele...

                                              Ściskam Was cieplutko i zdrowo.

                                                       Wasz pedagog smileyheart 

 

******************************************************************************************************************

 

 

Kochani !

 
Jesteśmy w nowej, trudnej sytuacji. Chociaż czasem jest ciężko, to przecież dajemy radę. Jestem przekonana, że wszyscy wyjdziemy z tej sytuacji mądrzejsi, wrażliwsi, silniejsi - po prostu lepsi.
Jestem nadal do waszej dyspozycji. Wysyłajcie maile do mnie. Odpowiem na wszystkie. Jeśli będziecie chcieli porozmawiać, to skontaktuję się z Wami telefonicznie. Wszystko jest do uzgodnienia. smiley
 
Zostańmy w domu i do góry głowa. 
Pozdrawiam cieplutko i zdrowo. 
Wszystko będzie dobrze. smileyheart
                  Wasz pedagog
 
 
 

GODZINY PRACY

W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

Poniedziałek: 800 - 1200

Wtorek: 800 - 1200

Środa: 800 - 1300

Czwartek: 800 - 1300

Piątek: 800 - 1200

 

 

 

         

Dyrektor zaprasza

mgr inż. Janina Wyszkowska

 

Publiczna Szkoła Podstawowa
im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego
ul.Szkolna 4 
26 - 420 Nowe Miasto nad Pilicą
tel./fax: 48 67 41 221
tel: 48 67 40 002 
e-mail:

specjw@box43.pl

 

Zobacz również

wersja językowa

Kalendarz

styczeń 2020
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Ni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Zegar

  • :
  • :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.